Forum Replies Created

Sayfa 13 / 17
  • Deniz Sayman

    Üye
    Nisan 11, 2020 at 10:53 am yanıt: Kurslarla İlgili Talepleriniz
    Ogretmen

    @İsmail Cem AYCAN merhabalar.

    Aslında alt tellerle pek bir farkı yok pena kontrolünün. Pena azıcık, hafif eğik (çarpaz), her tele bir pena vuruşu yapacak şekilde çalabiliriz. Bir telde birden fazla nota basmamız gerekiyorsa bunları slide, hammer-on veya pull-off gibi tekniklerle yapmak gerekir çünkü sweep yapıyor olduğumuz için mantıken penamızın hareketi tek bir yöne doğru olmalı.

    Tam oturmadıysa bunu saat 13:00’de yapacağımız canlı yayında konuşalım.

    Link : https://youtu.be/yKoKC3n5xHM

  • Deniz Sayman

    Üye
    Nisan 9, 2020 at 7:46 pm yanıt: Elelektro Gitar Önerisi
    Ogretmen

    Merhabalar,

    Schecter Sun Valley öneriyorum. Bütçenizin azıcık üstünde ama aktif manyetik ve çok özel bir manyetik olan, sonsuz sustain sağlayan “Sustainiac” bulunduruyor.

    https://www.do-re.com.tr/schecter-sun-valley-super-shredder-fr-sustaniac-elektro-gitar-satin-black

  • Deniz Sayman

    Üye
    Nisan 1, 2020 at 1:00 pm yanıt: Forumunuza Hoş Geldiniz (Sizi Tanıyalım)
    Ogretmen

    @Murat Can Hoşgeldiniz! Benim de önerebileceğim doğru yolu kendiniz de belirlemişsiniz. Başarılar dilerim!
    Sorularınız olursa her zaman forumlarımıza veya size özel facebook grubuna yazabilirsiniz.

    İyi çalışmalar \m/

  • Deniz Sayman

    Üye
    Mart 13, 2020 at 8:28 am yanıt: Kurslarla İlgili Talepleriniz
    Ogretmen

    @Ünal Egeli Ünal Bey öneri için çok teşekkürler.

    Cihaz bazında kurs hazırlamaktan ziyade, tüm cihazlara uygulanabilecek mantığı, yaklaşımı anlatmak bana daha doğru gelmişti. Bunun sebeplerinden en önemlisi tüm cihazların aşağı yukarı aynı mantıkta çalışıyor olması. Prosesörlerden tam verim alabilmek için gerçek amfi ve pedalları nasıl kullanacğımızı, nasıl bağlayabileceğimizi de bilmek gerekir. Bu anlamda Gitar Ekipman Kullanımı  çalışabilirsiniz. Temelden gelerek tüm ekipmanları, pedalları anlattığım ve sonrasında bu yaklaşımları prosesörlere nasıl uygulayabileceğimizden bahsettim.

    Müzik Üniversitesi üyeleri için canlı yayında soru-cevaplar yapacağız. Bu Pazar (15 Mart) 15:30’da ilk yayınımız olacak. Bu yayınlarda prosesörler üzerine konuşup, sorularınızı, nasıl kullanmak istediğiniz konusunu konuşabiliriz. Üyelere Özel Facebook Grubumuza katılarak bu yayınlardan haberdar olabilir ve bağlanabilirsiniz.

    Bu konuda da zamanla insan deneye yanıla, öğrendiklerini uygulayarak daha da gelişiyor.

    İyi çalışmalar \m/

  • Deniz Sayman

    Üye
    Mart 13, 2020 at 8:23 am yanıt: Önerileriniz
    Ogretmen

    @Egemen Durak Öneri için teşekkürler! Bende kurs içeriklerinde farklı tarzlarda bilgiler vermeyi ve farklı tarzlarda şarkılardan örnekler vermeyi seviyorum.

    Bahsettiğiniz konuyu “Akorların Yaratıcı Kullanımı” kursunu biraz daha genişleterek yapmayı hedefliyorum. Sadece akorlarla ilgili değil, tarzlara göre ritm gitar konusunu da eklemek gibi bir fikrim var. Örneğin bahsettiğiniz gibi power chordlarla ilgili bir bölüm, ritmler, akorların farklı tarzlarda kullanımı gibi.

  • Deniz Sayman

    Üye
    Mart 2, 2020 at 11:38 am yanıt: Güncellemeler ve Yapılacaklar
    Ogretmen

    Herkese selamlar,

    Mart ayında da yeni içerik ve yeni kurslar siteye eklenecektir. Bu kurslardan birisi Şarkı Yazmak ve Bestecilik üzerine.

    İyi çalışmalar \m/

  • Deniz Sayman

    Administrator
    Şubat 21, 2020 at 8:46 am yanıt: HX Stomp-Açık/Kapalı Kulaklık Önerisi
    Ogretmen

    Selamlar,

    Türkiye’ye getirmek gerçekten zor bir pedal gerçekten 🙂
    Line 6 150-300 ohm aralığındaki kulaklıkların kullanılmasını öneriyor.

    Genellikle Sennheiser HD280 Pro, HD380 Pro, HD-650 modellerinin daha yoğun tercih edildiğini görüyorum. Bunun dışında AKG K701 ve BeyerDynamics markalarına göz atılabilir.

    Amfisiz olmaz demem tabii ama ben amfiyi tercih ederim. Elinizdeki Line 6 amfi duruyorsa HX Stompu return ünden girerek, ve HX stomp da kabin simülatörü koymadan (fakat ciddi miktarda hi-cut equalizer koyarak) kullanabilirsiniz.

    Eğer amfi durmuyorsa, tonlarınız HX Stomp’dan gelip, amfi sadece sesi yükselteceği için seçeceğiniz amfinin önemi azalıyor. Ben minimum 5W lık send/return girişi olan bir Blackstar HT serisi amfi önerebilirim bu kullanım için de.

  • Deniz Sayman

    Üye
    Şubat 11, 2020 at 8:06 am yanıt: Bir Kaç Karma Soru
    Ogretmen

    Selamlar,

    Ses teknikleri ile ilgili olan sorularınızı hocamız yanıtlayacaktır. Ben de 2,3 ve 4. sorularla ilgili fikirlerimi yazmak isterim.

    2. Vokal Distortion

    Bu tekniği okuduğum, araştırdığım kadarıyla doğru yapan boğazını germeden, zarar vermeden yapıyor. Ancak ben bu yeri kendimde bulamadım. Bu yüzden ben de temel şan tekniğinin üzerine boğazımdan gererek bu vokal drive ını veriyorum. Sürekli böyle şarkı söylemeye çalışırsam sesim kısılır ve uzun vadede sesime zarar veririm. Ama kayıtlarda, haftada 1-2 parça söylerken bu tekniği kullanmakta zarar görmüyorum. Özellikle AC/DC konserlerinde Brian Johnson’ın çok değişik bir yer bulup, değişik bir teknik uyguladığını görebiliyoruz. Konser boyunca ses kalitesinden kayıp vermeden kirli söyleyebiliyor. Bu doğru yeri bulmak, doğru tekniği oturtmakla alakalı bir durum.

    3. Mikrofon Kullanımı

    a. Konser

    Dinamik mikrofonlar daha dar bir alanı aldıkları ve bunun sonucu olarak diğer enstrumanların mikrofona daha az etkisi olduğu için canlı performanslarda tercih ediliyorlar. Öncelikle “Hayko Cepkin Brutal Vokal” videosunda anlattığı gibi özel bir teknik olarak kullanmıyorsanız, mikrofonu kafa bölümü değil de sap bölümünden tutmak gerekir. Çünkü kafa bölümünden tuttuğunuzda hem frekansları kesmeye başlayacaksınız, hem de feedback alma ihtimaliniz çok artacak.

    Benim İzgi Gültekin ile çalıştığım yıllarda gördüğüm; konserlerde uzaklaştırma, yakınlaştırma muhabbetini doğal bir kompresör gibi kullanıyor olması. Çok geniş bir ses aralığı kullanıyor. Peslerde volume daha düşük, tize çıktıkça ses seviyesi yükseliyor. Bunu kontrol etmezse mixteki dengesi değişir ve fazla öne çıkıp, rahatsız edici bir güce ulaşabilir. Özellikle ani çıkılan tizlerde, mikrofonun diyaframına yakın söyleniyorsa çok çirkin bir yükselme duyulacaktır. Dolayısıyla tizlere çıktıkça yavaş yavaş, çıktığı tizin derecesine ve tekniğe göre (daha düşük volume lü kafa sesi tizler yapıyorsa ona göre daha az hareket ettiriyor) mikrofonu uzaklaştırıyor, onun dışında mikrofona çok yakın söylüyor. Bu da mikrofonunun kendi sesini, ambiyans sesinden çok daha fazla almasını sağlıyor.

    b. Kayıt

    Kayıt ortamında daha çok, çok daha detaylı ses aldıkları için condenser mikrofonlar tercih ediliyor. Bu durumda genellikle 1-1.5 karış uzaklıkta durup söylemek yeterli oluyor. Kayıta giden sesteki volume yükselmeleri problem olmuyor çünkü mix öncesi ses otomasyonu yapılarak düşük ve yüksek yerler birbirine yaklaştırılıyor ve sonrasında yine kompresör uygulanıyor. Mümkün mertebe sabit bir yerde durmak daha stabil bir sonuç sağladığı için kayıtta genellikle bu tercih ediliyor. Kayıt yaptığınız cihazın mikrofon giriş preamp seviyesini, vokalin en tiz bölümünde peak yapmayacak şekilde ayarlarsanız tize inip, pese çıktıkça, ileri, geri gitmenize de gerek kalmayacaktır.

    4. Şarkıyı Hangi Bölgeden Söylemeliyiz?

    Bu tamamen nasıl bir hissiyat vermek istediğinize göre değişiyor. Ben daha çok kök sese dayalı melodiler duyuyorum, muhtemelen daha çok kullanılan budur. Ancak lead vokal kök sesten söyler, 3lüden söyler gibi bir kural koyamayız. Gitardaki gibi aynı. Burada aralıkları bilmemiz, nasıl tınladıklarını, nasıl hissiyatlar verdiklerini bilmemiz bize çok faydalı olacaktır. Bunu bilirsek, pat oraya zıplayıp istediğimiz hissi verebiliriz.

    3lüden söylemek keyifli olabilir. Çünkü 3lü, majör veya minör karakteri veren aralıklardan birisi. Ancak genellikle lead vokal 5liden pek espirili tınlamıyor, çünkü bu anlamda karakter veren bir ses değil. Yine de bu sanatçı tericihi, denyip güzel tınladığı bir yer bulunuyorsa, neden olmasın?

    Bir yandan tek bir aralığa yapışmak zorunda da değiliz. Melodi kök sese yapışık giderken bir yerinde 3lüye zıplayabilir veya 3lüye dokundurup geri dönebilir. Bu tarz yöntemler de kullanılıyor, özellikle geri vokaller armonize edilirken daha da çok yapılan numaralar.

  • Deniz Sayman

    Administrator
    Şubat 7, 2020 at 9:07 pm yanıt: Marshall CODE Sorunsalı
    Ogretmen

    Selamlar,

    Kulaklık çıkışı ile kabin girişinin empedanslarının birbirine uymuyor olma ihtimali çok yüksek. Bunun yanı sıra kulaklık çıkışı stereo ama kabin girişi mono, bu yüzden de sinyalde bir kayıp yaşıyor olabilirsiniz. Ya da kabinin iki girişi var ise onları kullanmak gerekir ama yine de empedans uyumsuzluğu sıkıntı oluyor olabilir.

    Bunlar haricinde mantıken fx loop; preamp ile power katı arasında seri bağlantı yapmanızı sağlayan bir giriş ve çıkış. Muhtemelen kulaklık çıkışı bunlardan sonradır devrede. Şöyle deneyebilirsiniz; bu çıkışa kulaklık bağladığınızda istediğiniz yükselme oluyor mu? En temizi tabii denemek

    Loudspeaker çıkışı yüksek bile olsa bunu kullanıp amfinin master volume ünü düşük tutmanızı öneririm. Amfi dijital olarak sesi yükselttiği için, tüplü amfilerdeki gibi yüksek volume ihtiyacı yok. Düşük ve yüksek seste aynı kaliteyi verecektir. Ama loudspeaker çıkışı yerine kulaklık çıkışı seste kalite kaybına bahsettiğim sebeplerden dolayı yol açabilir

  • Deniz Sayman

    Administrator
    Şubat 6, 2020 at 11:14 am yanıt: Marshall CODE Sorunsalı
    Ogretmen

    Selamlar,

    Geç yanıt için kusura bakmayın, malum kayıt dönemi, bir kaç gündür şehir dışındayım, sabahtan akşama çalışıyorum.

    CODE100 head in manual’ını inceledim ve gateway uygulamasına göz attım. FX loop levelıyla ilgili bir parametre göremedim, bu bana buradaki seviyenin sabit olduğunu düşündürttü.

    Dolayısıyla bahsettiğiniz level ve limit potlarının analog pedallar üzerindeki olduğunu düşündüm. Doğru mudur?

    Ses yükseltmek için analog pedaldaki level ı yüksek ayarlamak istiyorsunuz gibi anladım. Bu durumda input değil FX loop kullanmak gerekir. Ancak her level potu olan pedal istediğiniz solo boostu sağlamıyor olabilir. Daha farklı amfilerde istediğiniz ses yükselmeyi alabildiniz mi?

    Bu amaç için genellikle bir clean boost pedalı veya boost özelliği de olan bir EQ pedalı tercih edilir. Böyle bir pedal ile denediniz mi?

    Amfi dijital de olsa, analog da olsa preamp ile power arasına takılan(fx loop) bir clean boost pedalının gerekli ses yükselmesini sağlaması gerekir.

  • Deniz Sayman

    Üye
    Şubat 2, 2020 at 9:28 pm yanıt: Güncellemeler ve Yapılacaklar
    Ogretmen

    2020 Şubat’da da çalışmalarımız ve yeni içeriklerimiz devam edecek! \m/

  • Deniz Sayman

    Üye
    Ocak 24, 2020 at 9:14 am yanıt: Elektro gitar ve klasik gitar için tel önerisi
    Ogretmen

    Selamlar,

    Elektro Gitar için benim severek kullandığım markalar Elixir, Pitbull Strings, Rotosound ve Earnie Ball.

    Bunların içinden Pitbull Strings Türkiye’de üretilen bir marka olduğu için bir tık daha ucuz diğer markalara göre.

    Elixir çok uzun süre dayanabiliyor ama çok pahalı ve etrafı bir malzemeyle sarılı olduğu için uzun vadede gitarın fretlerine zarar verdiği söyleniyor.

    Özellikle klasik gitar için Pitbull Strings düşünebilirdim

  • Deniz Sayman

    Üye
    Ocak 20, 2020 at 10:16 am yanıt: Organik pena hak.
    Ogretmen

    Selamlar,

    Ben kemik ve ahşap çaldım. İkisini de Rock çalmak için çok uygun bulmadım; daha boğuk karakterli geldiler. Jazz çalacak olsam tercih edebilirdim, sanki öyle bir sound, tuşe ve hissiyatları var gibi geldi.

  • Deniz Sayman

    Üye
    Şubat 28, 2020 at 8:27 pm yanıt: Bir Kaç Karma Soru
    Ogretmen

    @Burak Alkan Selamlar, bu soruları ben yanıtlayayım.

    Yeni ders videolarını ufak ufak en kısa zamanda eklemeye devam edeceğiz. Önümüzdeki Pazartesi günü bir kaç yeni ders çekmeyi hedefliyoruz.

    Çalıp söyleme konusundaki problemi ben de yaşamıştım ilk denediğim zamanlar. Öncelikle zamanla oturan bir şey olduğunu söyleyeyim. Ama vokal tekniği aslında daha soyut ve daha zor gelişen bir teknik olduğu için asıl odak noktanızın orası olması gerekiyor. Dolayısıyla çalımı otomatiğe bağlamak, kas hafızasına almakta fayda var. Özetle düşünmeden, bakmadan çalabilir hale geldiğiniz zaman daha çok şarkı söyleme tekniğinize odaklanabiliyorsunuz.

    Bunun yanı sıra zamanla, çalıp söyledikçe de gelişen bir mevzu. Öncelikle basit akorlarla, mümkünse bir akustik gitarla, basit ritim paternleriyle çalışmanızı sonra daha eğer istiyorsanız gitarda daha zor şeyler denemenizi öneririm.

  • Deniz Sayman

    Administrator
    Şubat 22, 2020 at 9:32 am yanıt: HX Stomp-Açık/Kapalı Kulaklık Önerisi
    Ogretmen

    Selamlar,

    Siz söyleyince Power Engine’ı araştırdım; direkt bu tarz cihazlar için yapılmış, evet çok çok daha verimli olacaktır eğer imkanınız varsa. Çünkü prosesörün preampından gelen sese hiç karakter katmadan sadece yükseltmek üzere yapılmış bir ürün. FRFR dedikleri “full-range flat-response” yani tüm aralıkta düz tepki mantığı ile çalışan bir cihaz.

    Bilgilendirme için teşekkürler \m/

Sayfa 13 / 17